top of page
  • Writer's picturedana ratnisky tendlich

חשיבות נוכחות הורית בטיפול אצל ילדים ומתבגרים

בקליניקה אני פוגשת משפחות שונות וכל מפגש חדש מרגש וממלא אותי באושר. כי איזו זכות יש לי להיכנס ללב של משפחה חדשה ולאפשר שם שינוי.



הטיפול עם ילדים ומתבגרים מקביל לתהליך של הדרכת הורים.

יש מקרים שההדרכה צמודה ויש מקרים שהדרכה היא בהתאם להתקדמות של הטיפול.

אבל תמיד יש קשר ישיר ותקשורת ברורה ביני לבין ההורים.

זה חשוב ומהותי בעיניי.


ולבנתיים.. מה תוכלו כבר לעשות עם ילדכם, ממש עכשיו!

1. זמן אחד על אחד. קבעו יחד זמן לבד רק אתם. בזמן הזה הילד בוחר מה לעשות, אם יש עניין של תקציב, ביצעו מראש תיאום ציפיות והגדירו סכום מדויק. למשל ארטיק בקיוסק או 5 אסימונים למשחק ווידאו בקניון.

2. אתם הבלש בבית. חפשו ב"זכוכית מגדלת" את הכוחות והיכולות של הילדים בבית. חזקו אותם על כך בצורה אותנטית ומותאמת. זה כלי מדהים שעושה שינוי מהיר.

3. הכינו מחברת הצלחות. אספו את כל החיזוקים שהילד מקבל והדביקו יחד במחברת. הפכו את הפעילות לזמן חגיגה. קיבלתם וואטספ מהמורה? צלמו והדפיסו. הילד קיבל מילה טובה בבית הספר, כתבו גם אותה במחברת המשותפת, הוא עזר בבית, כתבו על כך במחברת בזמן אישי שלכם יחד איתו.

4. אתם המודל בבית. להורים יש את הכוח הכי גדול ליצור שינוי בבית. הילד סובל מחרדה חברתית? הזמינו חברים שלכם. הילד סובל מחרדות? ספרו לו על פחד אישי ותזמינו אותו לקחת חלק בתהליך ההתגברות שלכם. יש לו בעיות חברתיות? ספרו לו על קונפליקט שהיה לכם עם חבר קרוב. לילד יש קשיים בבית הספר? ספרו לו על האתגרים שאתם חווים בעבודה עם קולגות או מנהלים.

5. נרמלו את הבעיות והאתגרים הנמצאים בבית. לכל ילד יש התמודדויות וקשיים. בחוויה של הקושי הילד מרגיש לבד. ספרו לו כי המון ילדים חווים קשיים ואתגרים נוספים. הנגישו את המידע בצורה אותנטית ולאחר מכן חשבו יחד עם הילד עם פתרונות אפשריים.

3 views0 comments
bottom of page