top of page
  • Writer's picturedana ratnisky tendlich

טיפול בחרדה חברתית

Updated: Jul 11, 2023

האם אתם זוכרים את המבוכה שלכם כילדים במפגשים חברתיים? אולי משבר חברתי מתקופת בית הספר? זוכרים את הילד או הילדה שגרמו לכם לחוסר נוחות? האם אתם יכולים אולי להיזכר במאבק חברתי בתוך הכיתה שלקחתם בו חלק?

ילדים.ות, מתבגרים.ות החווים קשיים חברתיים נמצאים במצוקה גדולה. הסיבה לכך היא כי בתקופת הילדות וההתבגרות, הזהות העצמית מתגבשת סביב הזהות החברתית ומושפעת באופן ישיר מכך.


האווז הבודד בשטח

אני בטוחה שכל אחד ואחת מאיתנו זוכרים היטב את הקשרים החברתיים שהיו לנו בילדות אפילו יותר מאלו שאנחנו חווים כאנשים בוגרים.

אז אפשר, כדאי ורצוי לעזור לילדים והמתבגרים שלנו.



עוד צעד אחד יצטרף ללהקה

בקליניקה אני מטפלת במטופלים.ות עם קשיים חברתיים וחרדה חברתית.

אני אוהבת לדמות את עבודת הטיפול כעבודת צוות, זה כבר מוסיף מימד חברתי ותחושה של יחד!

אנחנו בוחנים את תבניות החשיבה, עושים עבודה בתחום הרגש ובהמשך לומדים לרכוש מיומנויות התנהגותיות חדשות. כך יוצאים לדרך חדשה עם ארגז כלים מרווח ועשיר יותר לג'ונגל החברתי שנקרא בית ספר.



קבלו לבינתיים כמה טיפים שאפשר ליישם ולתרגל בבית לשיפור מיומנויות חברתיות:

1. אתם המודל עבור ילדכם! נסו לארח כמה שיותר בני משפחה וחברתיים. גייסו את הילדים והמתבגרים לארגון המפגש, הכנת מאכלים או סידור הבית. שתפו את תחושתכם: זו יכולה להיות התרגשות או אולי התלבטות לגביי אופן האירוח. אם הילד מתנגד זה בסדר, עצם התבוננות יוצרת לו הקשר ותבנית בתחום מפגש חברתי.

אנחנו המודל עבור ילדינו

2. ספרו להם על הילד שהייתם. אני פוגשת בקליניקה הורים שמנסים כל הזמן להפגין חוזק וחוסן מול ילדיהם. האם אצלכם קיים שיח על קשיים? האם אתם סיפרתם על העבר החברתי שלכם? היכן היה לכם קשה? איזו תקופה הייתה המאתגרת ביותר עבורכם בבית הספר? שתפו כמה שיותר על מנת ליצור שיח לגיטימי של קושי. הדבר מוביל לעליה בחמלה עצמית של ילדכם.


3. הרחיבו את אוצר המילים הרגשי שלכם בבית. עשו זאת על ידי הצגת שאלות מכוונות כמו מה הרגשת? מה זה עשה לך? מה אתה חושב שאחר מרגיש שהוא עושה זאת? בנוסף יש המון משחקים העוסקים בשיח רגשי, אפשר לשלב זאת גם במשחק ביתי וכייפי (ממליצה על "תפוס את הרגש").


אשמח לשמוע מה הטיפ שהיה רלוונטי יותר עבורכם וכמובן מזמינה אתכם ליצור קשר.


59 views0 comments
bottom of page