top of page
  • Writer's picturedana ratnisky tendlich

מורכבות משימות הכתיבה עבור ליקויי למידה

Updated: Jan 21, 2021

אולי גם אתם לא מצליחים לעקוב אחרי קצב ההכתבה של המורה? אולי עכשיו כתלמידים או סטודנטים אתם לא יכולים להקשיב ולסכם את ההרצאות? זה ממש מעצבן ואפילו מתסכל.

הסיבה לכך היא שכתיבה מהירה נשענת על תהליכי שליפה, שיום ושטף. היא מערבת גם את היכולת לפצל את הריכוז לשני "ערוצים" מקבילים (ערוץ אחד קולט את המידע ששומעים ואילו השני עסוק בשליפת תבניות מילים). התהליך מעמיס על הזיכרון שלנו, גורם לבלבול ומאט את הקצב שלנו.


אז מה עושים?

1. נעזרים בתוכנות תמלול. הן מאפשרות קליטת מידע דבור והפיכתו לטקסט. נסו את האפליקציה המפורסמת והחינמית של גוגל (חפשו בחנות האנדרואיד). כמובן שיש אפליקציות משוכללות יותר בתשלום.

2. מדפיסים מצגות מראש. מרצים רבים מבינים את הצורך ומפרסמים את המצגות לפני השיעור. הדפיסו וכתבו הערות תוך כדי.. פעולה אקטיבית תשמור עליכם מרוכזים יותר.

3. כתבו את הכותרות בלבד. נסו להצמיד אליהם את הרעיונות המרכזיים בנקודות. שוב זה שומר על הקשבה אקטיבית ויאפשר לכם לקלוט את המידע בצורה טובה.

4. תזכרו תמיד שאפשר להשלים את המידע ממחברות של תלמידים אחרים (הפעם הם יושיטו יד ויום אחר אתם תעזרו להם.. עזרה הדדית זה שם המשחק).. או להיעזר במחברות של אגודות הסטודנטים.


ספרו לי מה הדרך שאהבתם!

bottom of page