top of page
  • Writer's picturedana ratnisky tendlich

אז מה עושים אחרי האבחון?

Updated: Jun 29, 2022

עברתם את ימי האבחון, אתם לאחר שיחת המשוב עם המאבחנת, קיבלתם את הממצאים וההמלצות. מזל טוב! פרק ההמלצות מחולק לשניים הראשון עוסק בהתאמות לדרכי היבחנות והשני בהמלצות לדרכי למידה וכאן ארצה להרחיב קצת יותר.

אחת המתנות הגדולות ביותר שאבחון נותן הוא בנית פתרונות מדויקים עבור נבחן: כל אחת ואחד מאתנו שונה בסגנונות הלמידה ואופן קליטת המידע. הממצאים מאפשרים לגלות מהם הצדדים הקוגניטיביים החזקים אצל הנבחן ומהם הצדדים החלשים יותר. לאחר איתור זה ניתן ממש לבנות מערכת למידה מותאמת.


אתן דוגמא, נבחן עם זיכרון שמיעתי מצוין (ממליצה שתחזרו לקרוא את הפוסט שכתבתי על המנגנון המופלא הזה), רצוי שישען על האזנת טקסטים או הקלטות, צפיה בסרטונים או שימוש בתמלולים. וכך ההפך: במידה ומנגנון זה נמצא חלש (זה מצב שיכול להתרחש אצל נבחנים עם לקויות למידה או עם הפרעות קשב וריכוז) כדאי ורצוי לשלב בלמידה אמצעים חזותיים בזמן הקשבה לתכנים נלמדים. למשל, להדפיס מצגות כאמצעי תומך בזמן הקשבה לשיעור, ללמוד באמצעות שימוש בגרפים, תרשמי זרימה ויצירת אמצעים חזותיים בולטים.

אחד הדברים החשובים ביותר שאני עושה בתהליך האבחון הוא לדבר עם המאובחן על החלקים הללו ולתת פתרונות מותאמים על פי הקשיים אותם אני מזהה.




***במידה ואתם סטודנטים אתם יכולים לבקש סיוע ממרכז התמיכה במוסד הלימוד בו אתם נמצאים ולבקש הכוונה באשר לקריאת הממצאים ובנית תוכנית למידה מותאמת עבורכם.

***במידה ואתם הורים לתלמידים צעירים או מתבגרים, אתם יכולים להתייעץ עם רכזת שילוב או מת"לית בית הספר (מעריכת תפקודי למידה), לבקש סיוע והכוונה בקריאת הממצאים ולבקש רעיונות לדרכי למידה אפקטיביים.

מקווה שגרמתי לכם לחשוב קצת אחרת על תהליך האבחון כי הוא באמת מופלא וחשוב כל כך!
bottom of page